fredag 13 februari 2009

Örebrotur

Real Group
var anledningen till Örebroresan igår.
Dom bjöd på en fantastisk musiksund på Conventum.


...dessförinnan strosade jag i staden.
Besökte Nikolaikyrkan och den finafotoutställningen där.
Fascinerades också av skuggspelet från altaret


...dessförinnan besökte jag Konsthallen med Stin Opitz
och Mats Berqvists utställningar.
Här väckte också fossilerna i valvgolvet min fascination.
" Jag är en del av den underbara utvecklingen i LIVET "





...och sen lite kul att hitta stamträdet till vår kungafamilj

...och den underbara statyn " befriaren"





Önskar Dig en härlig vinterdag idag !

Leve Livet !






1 kommentar:

  1. befriaren..väcker minnen från när jag en gång satt där och tecknade av slottet under överinseende av konstnären eivind granath,,jag plitade ner sten för sten och alla detaljer av slottet,,då kom han fram och sa..det du nu gör är ett gott hantverk men inte konst,,så tog han mitt block och ritade med 10 streck av slottet och visade mej,,0ch där var slottet ??? leende förstod jag vad skillnaden mellan hantverk och konst var,,ritade sen av en av slottets kedjor,,fick då beröm för ett bra tecknat skolexempel.....

    SvaraRadera