måndag 9 februari 2009

Vintertur i Pershyttan

Tog en tur när solen steg...
...för att njuta underbar vinterdag...

...i kulturreservatet Pershyttan



...Kalasexpressen väntar tålmodigt...



...hyttlandskapet...

...med "futten" i centrum...



...och Nämndemansgår´n där
grinden är gjord av " dotra" Anna,
som följer bloggen i gul mundering



...typiska skorstenar...




...Majastugan...


...hyttan ...


... Erik Annersa går´n...





...på hemväg...
...gamla skolan, grannen
till Galleri Dalhem.

Jaa, visst är det vackert i Pershyttan.
















6 kommentarer:

  1. Vackert! Kram:Ann-Marie

    SvaraRadera
  2. Meraviglioso paesaggio intorno a te.
    (MAESTOSO tipico camino...humm!)

    SvaraRadera
  3. Jag är tacksam för att jag får beundra vinterns skönhet genom dina ögon

    SvaraRadera
  4. Kan man hitta något vackrare!
    annbritt

    SvaraRadera
  5. de goda tingen äro 3 ,,foto,akvarell och en smidesgrind entre,,ja nån poet blir jag aldrig ,,,lyckades inte få med ullen och musiken i nödrimmet.snygg och välgjord bloggsida fresten,,,

    SvaraRadera
  6. Majastugan har jag varit i mycket när jag var liten, min mormor o morfar,Maja o Pelle bodde där då,om man var riktigt snäll så kunde man få åka skridskor runt rickepumpen en sån där kall fin vinterdag då MopparPelle hade pumpat upp vatten o låtit det rinna ut på marken. Det är alltid vackert i Pershyttan! hälsningar, Marie Wastegren

    SvaraRadera