torsdag 2 april 2009

" alltid bär dagen
med sig
någon form av frukt "

6 kommentarer:

  1. du väcker inte bara andlighet med din blogg....skratt åxå

    SvaraRadera
  2. Du är rolig du! Jag blir glad av dig.
    Ami

    SvaraRadera
  3. Hmmmmm...divertente "uomo"?... buona la mela?

    SvaraRadera
  4. Hihihi! du får rätt så mycket inspiration av mig va?

    SvaraRadera
  5. hmm,upp o hoppa,å fånga dagen har jag hört talas om !!!å wilhem tell och äpplet åxå,,men den här varianten var ny ,,måste vara en instalation..hmmm

    SvaraRadera
  6. Herr Erik Marcus Marcusson,

    Detta är på sätt och vis en illustration av en av Hasse Z's bättre noveller.

    Novellens jag berättar följande historia för en middagsbjudning:

    Novellens jag äter middag på lokal. Det sitter en man i hörnet och äter soppa. Novellens jag konstaterar vid ett kort ögonkast på mannen i hörnet att han är otroligt lik en gris.

    Novellens jag kan inte låta bli att titta en gång till. Han ser att mannen i hörnet har runt ansikte, ganska stora böjda öron, näsa pricis som ett gristryne och han är skär i hyn och sörplar med soppan.

    Novellens jag stålsätter sig och koncentrerar sig om den egna maten, men efter en liten stund, kan han inte låta bli att titta bort på mannen i hörnet igen.

    Då ser han att mannen reser sig, går fram mot Novellens jag och från en fruktkorg i lokalen tar han ett äpple, som han sätter i munnen. Väl framme vid Novellens jag säger han: "Är du nöjd nu, din jävel?"

    Alla i middagsbjudningen skrattade hjärtligt åt den underhållande historien och Novellens jag njöt av uppmärksamheten, intill en ung kvinna ville ställa en fråga.

    Hon undrade hur mannen kunde prata med ett äpple i munnen.

    Novellens jag konstaterade att kvinnor har en egen förmåga att förstöra goda historier.

    Sådana tankar har man i Beirut!

    SvaraRadera