fredag 26 mars 2010

Fågelmorgon på Gubbanäsan

Nu
ropar gryning
ropar
allt
komma till varandra
*
tillrätta
på havsslipad grund
salt
tångdoftande
tar jag
horisonten
till mig
i
mötet
mellan
himmel och hav
*
tänker
du sitter bredvid
mig










skarvar





sälen tittade upp






































havstrut
" majestätet "










fiskmås











ständige vännen




gravänder





knipor






salskrakar





sångsvanar





småskrak





ejderräknare
gubbhyllan
" sträckfågelexperterna "































3 kommentarer:

  1. Härliga bilder och vackra ord!
    /P

    SvaraRadera
  2. gooo west,,dä va briggen blue bird utav hull,,trallalaa,som med sviktande segel och nedisad rigg....

    fina bilder igen från kusten,,å kul att kråkan fick en plats på estraden,,som jag tycker är lite underskattad bland många,

    den är både klok å fiffig,,vacker på sitt eget sätt tycker jag,,,,å hälsa sälen om han dyker upp igen,,eller kanske det var en hon,,omöjligt att se..

    SvaraRadera
  3. ..evviva!!! loro tornano sempre!!!

    nelle tue foto meravigliosa...
    luce-colore
    grida-danza
    profumo-vita

    (vorrei essere quella simpatica e curiosa foca!)

    ...ancora grazie per le tue emozionanti foto!!!

    SvaraRadera